Saturday, May 15, 2010

Om Ghana 4H på 4H-dagen, Ghanesisk skolegang på skolen og GJESTER FRA AKOSOMBO!

Det har vært travledager siden vi kom hjem, og selv om det nå er noen uker siden vi reiste fra Ghana er det fortsatt mye som handler om oppholdet vårt der - og ikke minst at det endelig er klart at BYÅSEN SKOLE FÅR BESØK AV BREV-VENNER FRA AKOSOMBO!
Ettersom vi hadde vært aske-fast rakk vi bare å innom skolen på fredag før vi dro på 4H-leir. det ble derfor liten tid til å forberede seg til presentasjon på 7. trinn som skulle være på mandag i 1. time. Jeg viste litt andre bilder enn det som har vært på bloggen. Det var litt verre å snakke til de som jeg kjenner godt fra før - enn til folk en ikke kjenner. To av vinnerne av blogg konkuransen går på trinnet, så nå er premiene i og på de rette hender. På bildet forklarer jeg hvordan armbåndene til førstepremien var smeltet om fra resirkulertglass og etterpå håndmalt - en passe premie for en miljøskole! (Abena I)
Den 4. mai var jo 4H dagen. Dagen før var vi i Byåsen 4H på Vollgård og feiret dagen sammen med Voll 4H. Der hoppet vi I høyet, hilste på dyrene, spilte volleyball og pyntet kaker☺.Vi var over 50 stykker der! Mens kakene ble spist hadde Jeg og Theresa en powerpoint presantasjon om hve vi gjorde men’s vi var i Ghana, om hvordan 4H jobbet i Ghana og om 4H prosjektet vårt som er denne bloggen. Det var mange som stilte spørsmål og noen som ville bli brevvenner med 4H-ere i Ghana (Abena I og Abena II)
Det er mye arbeid og lage power point presentasjon og øve inn det som skal bli sagt. Vi forandrer bilder for hvergang for at det skal passe til det vi skal snakke om og dem vi skal snakke til. Her sitter jeg og øver meg til jeg skal fortelle 4A og 4B hvordan det var å gå på skole i Ghana og hvor forskjellig det er å være barn der og her og mye mer, mens jeg spiser frokost.
Man kan vel si at det gikk bra! (Abena II). På fredag skal vi begge bli med rundt til alle trinnen og dele ut svarbrevene og gavene som vi har med fra brevvennen våre på Akosombio International School. - Så skal vi snakke om besøket som kommer 1. juni! 6 elever og to lærere skal være på skolen i to uker!!! Det blir spennende og treffe dem som vi nettopp har vært sammen med i Ghana her i Norge. Det skal vi blogge mere om!
.....det skal bli fint å tømme den store kofferten som har stått i gangen siden vi kom hjem...........
Abena I og Abena II

No comments:

Post a Comment